iGO primo 2.0 Navigálás közben

Most, hogy a “vasat” ismerjük, a régi – új menüt is végignéztük, lássuk a legfontosabbat, mit tud az új szoftver navigáció közben. Mire jók az új “fícsörök”, és a használatukkal valóban könnyebben találunk – e el uticélunkhoz?

Kezdjük a legelején. Bár ez még inkább a készülék tesztjéhez tartozik, de a kocsiba betéve a rögzítés biztos, és a pozicionálás is gyorsan megtörténik. A megtett néhány száz kilométer alatt biztosan navigált. Ahogy már írtam, a készülék kezelése egy lehelettel gyorsabb lett, mintha kevesebbet kellene várni a menüben a reakcióra, illetve címbeírás is egyszerűbb lett ezáltal.

Sajnos az iGO primo online képességeit nem volt alkalmam kipróbálni, bár véleményem szerint ez a jövő egyik olyan lehetősége, ami a könnyebb használatot teszi lehetővé. Ilyen például a Google helyi keresés, illetve az online forgalmi információk használata is (a képek egy régebbi cikkemből származnak).

Előbbi a keresés teljes leegyszerűsítését teszi lehetővé, míg utóbbi rengeteg időt spórolhat meg azzal, hogy nem várunk perceket az RDS TMC információk letöltődésére. Erről bővebben kapcsolódó cikkeink között olvashattok.

Miután a szoftvert rengetegen ismeritek, használjátok, vagy olvastatok róla, ezért főleg a 2.0-ás verzió újdonságait mutatnám be működés közben. Ezek lennének a:

– Torlódás elkerülése
– Alagút nézet
– Alternatív útvonalak valós időben
– Parkolók az ulticél közelében
– Letérés okának megjelenítése

Ezek az újdonságok nagyrészt segítik a navigációt, bár tapasztalatom szerint a zsúfolt városban folyamatosan felugró ablakok nem mindig szolgálják a jó célt, ezért ötletes, hogy ezeket egy pipa eltávolításával el is rejthetem.

Torlódás elkerülése. Sajnos a tesztelés folyamán nem kerültem abba a helyzetbe, hogy ezt a funkciót érdemben ki tudtam volna próbálni. Az ötlet nagyon tetszik, bár vannak kétségeim, hogy amikor a szoftver, a számára megfelelő adatokhoz jut, addigra az autópálya elhagyása esetleg már nem lehetséges. Persze ha egyszer segít, már megérte…

Az Alagút nézet, ahogy a neve is sugallja, az alagutakban nyújt segítséget a navigáció terén. Persze ismerve a Budai Vár alatti alagút hosszát megkérdezhetitek, hogy ez mire jó? Egy hosszabb alagútban (amiben elágazások is lehetnek), ahol a GPS akár több percre is elveszítheti a jelet, nagy segítséget nyújthat az, hogy az átlagsebességünk alapján a GPS vakon követi utunkat, és így esélyt ad arra, hogy a megfelelő utasítást itt is a megfelelő helyen kapjuk.

Alternatív útvonalak valós időben. A megoldás ötletes, de macerás. Amikor megjelenik az alternatív útvonalat felajánló ablak, akkor nyilván megnézem az Előnézetet, és utána döntök arról, hogy elfogadom-e a javasolt megoldást. De mindezt esetleg egy 4,3″-as kijelzőn, vezetés közben. Nem tudom, ehhez városban nem használtam eleget.

Parkolók az uticél közelében. Hasznos, és használható is. Az célállomás közelében megjelenik egy “P” betű a kijelzőn, amelyre rákattintva a közelben lévő parkolási lehetőségekről kapunk információt.

Kicsit továbbgondolva a rendszert, a távoli jövőben, amikor a parkolók majd jelzik valahogyan online is, hogy mennyi szabad helyük van, akkor a connected lehetőségnek köszönhetően azt is megtudhatjuk, hogy a kiválasztott parkolóházban valóban van-e szabad hely, és így biztosan nem keveredünk olyan helyre ahol már nem tudunk megállni. Amikor tényleg sietünk, ez egy fontos információ lehet.

Letérés okának megjelenítése. Ez is hasznos extra lehet. Vannak esetek, amikor valamiért elhagyjuk az az autópályát, mert tankolni akarunk, vagy inni egy kávét, esetleg kirándulás közben megnéznénk egy környékbeli nevezetességet. Általában a különféle navigációs megoldások azonnal visszavisznek a sztrádára, holott egyáltalán nem biztos, hogy eltévedtünk…

A most bevezetett extra, számba veszi a körülöttünk található lehetőségeket, és ezek közül ajánl nekünk néhányat elfogadásra.

Végül, bár ez nem a 2.0 újdonsága, de én mégis nagyon hasznosnak tartom, az a Veszélyt jelző táblák kijelzése. Nem csak mutatja ezeket, de hangjelzést is ad ilyenkor. Néhány képernyőmentést erről is hoztam.

Azért meg kell mondanom, eddig nem éreztem az 5″-nál nagyobb kijelző hiányát, de most, a rengeteg “menet közben” jelzett lehetőség között, nagy segítség volt a 7″-os kijelző…

Végül egy videó:

Összegzés: Ötletes extrák, hasznos kiegészítők. A bemutatott újdonságok hasznos útitársak lehetnek, akár a városban, akár autópályán haladunk. Az alagút kiegészítő azoknak lesz nagy segítség, akik sokat járják Európa útjait. A Torlódás elkerülése funkció ötletes, remélem egyszer gyakorlatban is sikerül kipróbálnom. Hamarosan kapható lesz hazánkban is az első készülék, amelyben iGO primo 2.0 alapú szív dobog, ez a Becker új 50-es sorozata.

A készüléket az NNG Kft. segítségével próbálhattuk ki, köszönjük!

Kapcsolódó cikkek:

https://navigyurci.hu/2011/09/20/igo-primo-2-0-yes-i-go-885-a-hordozo/
https://navigyurci.hu/2011/09/24/igo-primo-2-0-barangolas-a-menuben/
https://navigyurci.hu/2010/11/02/igo-primo-1-2-uj-connected-szolgaltatasokkal/
https://navigyurci.hu/2011/08/19/igo-primo-app-for-iphone-live-szolgaltatasok/
https://navigyurci.hu/2011/08/26/intuitiv-navigacio-a-legujabb-igo-primo-2-0-navigacios-szoftverrel/
https://navigyurci.hu/2011/08/10/most-mar-biztos-erkezik-a-becker-uj-5-zollos-szeriaja/

121 hozzászólás
  1. avatar
    2013. február 3. Válasz
    Hokusz

    Hello, én egy korábbi primot használok tetszik az ujabb ,de nem tudom hogy a program hová menti a kedvenceket, ezért nem tettem még fel az ujabbat . Tudnál-e ebben segíteni ?

  2. avatar
    2013. február 3. Válasz
    Moha bá

    Szia! Közben már van primo 2.4 is, az még dögösebb. :-)

    Annyi változott a mentésben, hogy a személyhez kötődő adatok eggyel mélyebbre kerültek. Ugyanis az újabb primo-kban vannak felhasználói profilok. A beállítások között megtalálod őket. Adhatsz nevet is nekik, ha többen használjátok a navigátort. Alapból az elsőt használja a program, ami 01 néven lesz majd mindjárt hasznos.

  3. avatar
    2013. február 3. Válasz
    Moha bá

    Tehát ha korábbi verziót használtál, az ide mentette a kedvenceket:

    save/user.upoi

    A save könyvtárban volt minden felhasználófüggő dolog, mint pl. a korábbi célpontok is. Most ezek kerültek lejjebb, a 01-es profil alá (amíg nem váltasz felhasználót a programon belül:

    save\profiles1\user.upoi

    Kezdd el használni a programot. Az szépen létre fogja hozni ezeket a helyeket. Utána a régi user.upoi-dat másold be ebbe a könyvtárba, és már kész is. A formátum nem változott, így a régi file-t simán felismeri majd a program.

  4. avatar
    2013. február 3. Válasz
    Moha bá

    Vigyázz!!! Ez a buta fórum motor elrontotta az elérési utat!!!!!!!!!!!!

    Írom újra szóközökkel:

    save \ profiles \ 01 \ user.upoi

    Remélem, így már nem rontja el. :-(

    • avatar
      2013. február 3. Válasz
      Gyurci

      @ Mohá bá Köszi, csak most értem ide. :)

  5. avatar
    2013. augusztus 20. Válasz
    Zsolto

    Hú, micsoda háttérinfó-hömpöly van itt összeszedve, hála Moha bának! Jó volt újra elolvasni, még1x köszi és hála érte! :)

    • avatar
      2013. augusztus 20. Válasz
      Gyurci

      @ Zsolto Nagyon szívesen!

  6. avatar
    2014. május 19. Válasz
    Bende Sándor

    Szia Gyuri a videoval kapcsolatban lenne egy kérdésem a fömenünél ugye alul van kikapcsolás tmc de a harmadik az mi mert az az enyémen nincsen köszi.

    • avatar
      2014. május 19. Válasz
      Moha bá

      Joystick??? A lombikra gondolsz? Az a UI laboratórium ikonja. :-)
      Érdekes, hogy a sokkal feltűnőbb, és majdnem minden képen ott levő kamera gomb senkinek sem tűnt fel. ;-)

      • avatar
        2014. május 19. Válasz

        Hát legyen lombik. :)

    • avatar
      2014. május 19. Válasz
      Bende Sándor

      Köszönöm

      • avatar
        2014. május 19. Válasz

        Szívesen

    • avatar
      2014. május 19. Válasz

      Szia a joystick? Az nem is lehet. Az egy szervizgomb tesztelők részére.

  7. avatar
    2014. július 1. Válasz
    Pistapapa944

    Üdv Gyurci!
    Van egy “5 inch Pioneer K560 Car GPS Navigation with 128M+FM+Free Maps and 4GB 3D Maps” GPS-em amin iGO8 2011-es progi van. Most találtam a netten egy iGO9(Primo) progit 15$-ért SD kártyán.
    Szerinted feltelepíthető?
    Ha igen mennyire bonyolult a telepítés?

    • avatar
      2014. július 4. Válasz
      Pistapapa944

      Helló!
      Ez érdekes, a fenti listát Én is megtaláltam, azért is írtam Neked, mivel a készüléket internetes üzletből vásároltam nemrég, iGO8-as Európa térképpel, csak 2011 évi. Lehet hogy tört szoftver van rajta? A szoftver a készülék memóriájában van, Windows CE 6.0-ás programmal. Amerikai webbes üzlet. A csomag viszont Hong-Kongból érkezett.

      • avatar
        2014. július 5. Válasz
        Moha bá

        Pistapapa!
        Nézz rá, kérlek, a More/Help/About/More/Licenses képernyőre (magyarul nem tudom, de remélem, rájössz), és mondd meg, hogy mi(ke)t látsz ott. Abból általában gyorsan kiderül, hogy igazi vagy matekolt szoftver van-e a gépen.

      • avatar
        2014. július 4. Válasz

        Elképzelhető hogy warez szoftver van rajta, Hong-Kongban vajon ki nézi ezt?

    • avatar
      2014. július 2. Válasz

      Kedves Pistapapa!

      Az Ön készüléke nem naviextras (iGO) támogatott, így nem használhatja az Ön által vásárolni kívánt SD kártyát. A támogatott típusok a következőek:

      Pioneer modellek:

      AVIC-F130
      AVIC-F250
      AVIC-U250
      AVIC-F550BT
      AVIC-F550BT-C
      ZA WP

      Üdvözlettel:
      Gyurci

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás