…vagyis a gondolázás sokkal biztonságosabb lesz. A csatornákon lévő forgalomra vonatkozó terv: új szabályok a vizitaxikról és vaporettókról. A cél: felére csökkenteni az áthaladást a Rialto alatt. Ez történelmi fordulópont lesz Velencében…
…a gondolák GPS-szel,rendszámtáblával és fényszóróval, míg a gondolások azonosító kártyával rendelkeznek majd. Tilosak lesznek a szerenádos hajófelvonulások, megszűntetik a túlságosan kilógó mólókat és korlátozzák a taxis és motoros közlekedést. Ez csak néhány, a forgalom csökkentésére és a biztonság javítására készült terv 26 pontja közül a világ leghíresebb vízi útján.
A változások november 4-én (a téli menetrend megjelenésekor) lépnek életbe. A problémára irányuló figyelem hirtelen megnőtt egy német turista augusztusi halála után, melyet egy vaporetto és egy gondola ütközése okozott. 40 kamerát szerelnek fel a Szent Márk tér és a római vasút között,hogy figyelhessék az áthaladókat. Azért, hogy a hajók azonosíthatóak legyenek, el kell látni őket egy jól olvasható számmal és kötelező GPS-t szerelni rájuk. Nem rögtön a gondolákkal kezdik majd, de később ezek is rendszámot kapnak. Eddig csak egy belső számot tettek rájuk, de ezek nem olvashatóak a kamerák számára.
Később ellátják majd őket egy külső, olvasható számmal is. A gondolásoknak is kötelező lesz az azonosító kártya. A hajókba szerelt GPS a gyorsaság ellennőrzésére szolgál majd, de nyoma marad benne a megtett útnak is. Két hónapja egymást követik a vállalatok és a közösségi bizottság gyűlései a problémával kapcsolatban,ami már tűrhetetlen méreteket öltött.Ez a jelenség mindenek felett a Canal Grande legkeskenyebb pontján, a Rialto híd alatt mutatkozik, ahol 10 óra alatt 1600 hajó, 700 taxi és 200 gondola átkelését regisztrálták.
A rendelkezések között szerepel az árucikkek szállítása is: az áruszállító hajók csak 10.30-ig közlekedhetnek a Canal Grandén. Taxikra vonatkozó megszorítások: csúcsforgalomban csak a szolgálatban lévők és nem az éppen szabad taxik közlekedhetnek. Visszavonják kb 100 kikötő és túlságosan benyúló móló engedélyét. A gondolákról való döntésekkel kapcsolatban az utolsó szó a Közösségi Tanácsé, aki szavazni fog. De november 4-én a tömegközlekedési eszközök téli menetrendjével hatályba lép a Canal Grande biztonságát szolgáló 26 pontos rendelet is…
Forrás: www.corriere.it
Fordítás: Borza Zsófi
Kapcsolódó velencei “életképek”:
https://navigyurci.hu/2012/09/21/szabadlabon-velenceben-masodik-resz-velence/
https://navigyurci.hu/2012/09/30/szabadlabon-velenceben-harmadik-resz-meg-mindig-velence/
https://navigyurci.hu/2012/10/14/szabadlabon-velenceben-befejezes-az-utolso-nap/
mitszoljakhoza jomarhasag akikitalata
Először is, üdvözlöm az új kolleginát, remek munka, nagy jövőt jósolok neki :)
Másodszor is, teljes mértékben helyeslem az elgondolást: meg kell rendszabályozni a sok andalgó gondolást. Őgyelegnek, ténferegnek, a turisták meg jól kiesnek.
Frászkarikát. Félreértés ne essék, nagyon sajnálom az elhunyt német turistát és a családját. De egy ötperces google-projekt alatt képtelen voltam bármilyen korábbi velencei gondolabalesetről szóló hírt találni a neten, ami sokat elárul a probléma súlyosságáról.
Viszonylag elszigetelt jelenségről lehet szó, amire az eurokraták jól ráharaptak, hiszen újabb témával bizonyíthatják a fontosságukat: találtak megint valamit, ami ötszáz (ezer?) éve működik a saját szabályai szerint, de most majd ők megmutatják.
Amúgy nem csodálkozom, hogy nem találtam korábbi balesetekről szóló beszámolókat: bár a forgalom sűrű, a sebesség kicsi és a járművek sem szilárd talajon közlekednek, tehát ha össze is koccannak, a víz elnyeli az ütközési energia jó részét.
Aztán az is különbség lehet a sima közúti forgalomhoz képest, hogy ott nyilván jóval nagyobb a rutinos sofőrök aránya, akárki nem vezethet gondolát vagy motoros hajót, ergo nincsenek mazsolák – a sok profi pedig nyilván pontosan tudja, hogy mit csinál. Én azt mondom, hagyjuk békén őket :).
@ Zsolto “Aztán az is különbség lehet a sima közúti forgalomhoz képest, hogy ott nyilván jóval nagyobb a rutinos sofőrök aránya, akárki nem vezethet gondolát vagy motoros hajót, ergo nincsenek mazsolák – a sok profi pedig nyilván pontosan tudja, hogy mit csinál.”
Szerintem is ez lehet az oka, a kevés balesetnek. Én csak amulva figyeltem, ahogy a sok hajó valamilyen rendszer szerint kerülgette egymást…
Köszi a fordítást Zsófi! :)