Ahogy azt már elmeséltem, nagyon baráti áron sikerült hozzájutni egy Navigon 8450 Live-hoz. Majd nem sokkal ezután sikerült felturbózni szinte az összes elérhető extrával. Most a készülék navigációs képességeit mutatom be.
Elöljáróban annyit, hogy nekem nagyon bevált. Ha hibát kellene keresnem benne, akkor csak néhány apróság lenne. Az egyik az, hogy a Live Modul és az autóstöltő egy elég nagy kábelkavalkádot okoz, illetve macerás minden alkalommal szét – illetve összeszerelni. Így néha előfordul, hogy szimplán lustaságból a Live Modul otthon marad… A második pedig, hogy a menüben elég lassú a készülék.
Amúgy a legnagyobb rosszindulattal sem tudok sok kivetnivalót találni benne… Nagyon élvezem, hogy minden földi jóval el van látva, és navigálás közben és élvezet néha – néha a kijelzőre pillantani.
Akkor kezdjük az elején. A leköltözés az autóba, majd a szett összeszerelése az nálam macerás, mániákus vagyok, így minden vagy dobozban, vagy tokban, vagy zacskóban lakik. Így mire minden előkerül az alkalmi csomagolásból és a cucc felkerül a szélvédőre jelentős idő telik el.
Az vas az elindítás után nagyon gyorsan pozicionál, néha mire feláll a navigációs program már a pozíciómat is tudja. Hosszabb szünet után (nálam elég sokszor van ilyen, sok a kütyü, de relatíve kevés az idő az örömködésre). Ilyenkor is egy – két perc alatt megtalálja a helyét.
Az útvonal megtervezése is aránylag hamar megtörténik, én a címeim többségét a kedvencek között tartom, így sokat lehet segíteni a címbeírás gyorsaságán. A másik dolog ami igazán a kedvemre való, és azóta használom hogy a Navigon bevezette, az – az alternatív útvonalak tervezése.
Még Pesten is szoktam használni, nagyon jól kivehető rajta, hogy melyik út van a legközelebb ahhoz, amit én előre elterveztem. Nem beszélve arról, hogy ezen a kijelzőn azonnal láthatjuk az adott útvonalhoz tartozó forgalmi helyzetet.
A szines nyilak mellett látott számok, az útvonalon található TMC események számát jelentik. Apropó TMC. Ez a készülék kétféle módon is képes az adatokat begyűjteni, az egyik a hagyományos RDS alapú változat, míg a másik a szupergyors Live TMC. Bár a Live változatban kevesebb az adat, de lényegesen gyorsabban töltődik le, és a jelzések mennyisége is lassan, de folyamatosan nő.
Ennek a számnak egy része a környező országokból is mutat eseményt, például a közeli Ausztriából.
Természetesen mi is szolgáltatunk adatot, hogyha hagyjuk. Én engedélyezni szoktam.
Persze ha akarjuk, akkor sorsunkat teljesen a készülék kezébe tehetjük, és így automatikusan elkerülhetjük a zűrös helyek egy részét (amit ismer az eseménylista). Nagyjából ennyit a forgalmi eseményekről, haladjunk tovább.
Van egy másik márka, amit nagyon szeretek, és abban van egy jópofa extra, megmutatja a veszélyt jelző táblákat. Meglepődve vettem észre, hogy bár korántsem annyi mint az említett készülékben, de a táblák a Navigonban is a kijelzőre kerülnek.
Persze menet közben a sávasszisztens. illetve a táblák is sokat segítenek. A Premium változatban aktív az asszisztens, ami annyit jelent hogy velünk együtt forog az útiránynak megfelelően.
Menet közben tudok parkolót keresni, és a körülöttem megtalálható nevezetességeket is jelzi a gép.
Persze ezzel még nincs vége a Premium szoftver által nyújtott szolgáltatások, amelyekkel megkönnyíti a Navigon számunkra a navigálást. És azt is tudom, hogy sokatoknak nem szükséges ennyi fícsör ahhoz, hogy jól érezze magát. Én azonban megbecsülöm ezeket az extrákat, úgy érzem maximálisan kiszolgálnak a pénzemért. Az utóbbi időben jellemzően Budapesten és környékén, de Székesfehérváron, Bogláron, Szárszón, sőt még Igalon is megfordultam a készülékkel, de ezeken az utakon hiba nélkül navigált.
Összegzés: Nagyon tetszik. Úgy a vas kinézete, mint a szoftver, és nekem a térképpel sem volt (eddig) problémám. Az extrák nagy száma pedig azt az érzést kelti bennem, hogy a pénzemet nem dobtam ki az ablakon. Gyorsan pozicionál, rengeteg extrát zsúfoltak bele, és eddig a térképpel sem volt bajom. Egyedül az ára miatt lehet meggondolás tárgya, de a Navigon 70 Premium Live ugyanezt tudja, de lényegesen kevesebb pénzért.
Egyszóval ha lenne az oldalon bármilyen adható plecsni, esetleg pontok tömkelege, biztos várományosuk lett volna…
Kapcsolódó cikkek:
https://navigyurci.hu/2011/03/20/navigon-70-premium-live-mi-van-a-dobozban/
https://navigyurci.hu/2011/03/28/navigon-70-premium-live-utazas-az-ismeretlenbe/
https://navigyurci.hu/2011/05/06/navigon-70-premium-live-teszt-helyett-csalamade/
https://navigyurci.hu/2011/07/16/navigon-live-modul-ismerd-meg/
https://navigyurci.hu/2011/07/25/szoftvercsere-a-navigon-8450-live-on/
https://navigyurci.hu/2011/07/21/navigon-2011-q2-letoltes-es-nehany-fontosabb-valtozas/
https://navigyurci.hu/2011/03/17/navigon-uj-terkepeket-es-funkciokat-minden-pnd-eszkozre/
https://navigyurci.hu/2010/02/19/navigon-8450-live-az-elso-uzembehelyezes/
És persze a kérdés lemaradt…Tudsz-e erre valami megoldást?
Péter
RDS TMC-t, a Live csak osztrák infókat ad…
@ Péter Ez érdekes. Nekem a Live sok magyar infót is ad… Arra tippelek (a leírásodat nézd meg), hogy a 6350 Live-ban nincs Prémium TMC. Azonban a magyarországi adatok hivatalosan csak azon jönnek.
Köszönöm az infót. Még egy dologban segíts légyszíves. Ha megvásárolom a Prémium TMC szolgáltatást, amelyben Magyarország nincsen felsorolva, akkor kapok adatokat és mind a két TMC ad magyar információkat. A 70 Prémium-ra frissítés megoldja ezt a gondot?
@ péter Szerintem igen, DE írj a support.hu (kukac) navigon.com-ra, és ott mondják a tutit!
Köszönöm a segítségedet!
@ péter Nagyon szívesen!
Ó, a derűs egű békeidők, mikor még dübörgött a PNA-piac és volt Navigon is a polcokon… Tudom, mindig elmondom, és már unalmas, de számomra ez volt minden idők egyik legkedvesebb navija — a 70 Premium Live után :)
Én a Navigon 8450 Live-val vagyok így :)