Becker Traffic Assist z217. Navigáljunk.

Már régen ígérek egy Becker tesztet, úgyhogy vágjunk bele. Az elmúlt néhány hónapban, a bőség zavarával küszködtem. Rengeteg készülék került hozzám , ebből több Becker is volt. Így alkalmam volt a régi, és az új sorozatot is kipróbálni.

Persze meg kell említenem a Milcom Hungary nevét, aki gyakorlatilag azt a Beckert adta oda tesztelésre, amire csak szemet vetettem (ezúton is köszönöm)… És ilyen volt bőven…

Nem is emlékszem már hol kezdődött, talán a z108-nál. Eközben gnme is felajánlotta a z203-at egy pár napra. De ez még csak az előjáték volt. Megérkezett a z116, ami már figyelemreméltó dolgokra volt képes. Ez a videó volt az első, ami alapján már tényleg fel kellett figyelni a Beckerre.

És ezzel még nincs vége. Jött a z213, amiből az első szállítmány, első készülékét kaptam meg tesztelésre, de megemlíthetem az az egy darab z302-t, amit nagyjából november óta vártam, és mikor már teljesen lemondtam róla, mégis megérkezett… És végül, de nem utolsósorban a z217, amely ma a Becker paletta itthon megvásárolható csúcsmodellje.

Az eddig összegyűjtött tapasztalatok alapján elmondhatom, hogy némelyik Becker nagyon tetszik. Hirtelen három is az eszembe jut, legyen az egyik a z203,amely mellé 6 országos TopMap térképet is adtak, vagy a z302, amely hardveres hangerőszabályzóval, és a távoli kezelést biztosító joystickkal is rendelkezett, de akár mondhatom a z217-t is, amely nemcsak a külsejével, de a primo alapú szoftverével is felhívta magára a figyelmemet. Most lássunk egy tesztet, a Becker Traffic Assist z217-ről.

Ez a készülék a jelenleg nálunk kapható csúcsmodell. A navigációs beállítások között található autó, motor, kerékpár, és gyalogos mód is. De hab a tortán, a kamionos beállítás, amely több országban is ismeri a teherautókra vonatkozó szabályokat. Persze Magyarország, még nem az erőssége, de ettől még külföldön jó szolgálatot tehet. Itt kell megemlítenem, a vásárlás utáni akciós lehetőséget, amikor a Becker toolboxon keresztül 49 euro-ért vásárolhatunk két éves térképfrissítést. Lévén, hogy ez extra térkép, hiszen a kamionos infókat is ismeri, ez az ár alig kicsivel több, mintha ajándék lenne.

Az kiegészítők között megtalálható még képnéző, zenelejátszó, és videólejátszó is. Véleményem szerint, a kijelző nagyon jó képet ad, még a filmnézés is tökéletesen élvezhető rajta.

Persze ez mind csak hab a tortán, mert ezt a kütyüt a navigációs tulajdonságai miatt vesszük meg. Bevallom, mióta nálam van, rendszeresen használom. Hogy miért? Elsősorban az alternatív útvonanaltervezése, annak kijelzése miatt. Ez a része állva hagyja az iGO primot, mert ott nem lehet az alternatív útvonalakat egy kijelzőn látni, itt pedig igen! Ez a megoldás már a Navigonban is nagyon tetszett, az útvonalak egy képernyőre helyezésével például Budapesten láthatjuk, hogy melyik hídon tervez át a program.

Nagyon szeretem a végleges útkizárás funkciót is, amellyel le tudom zárni a Margit hidat, és nem csak egy út erejéig. A veszélyt jelző táblák kijelzése szerintem nagyon fontos fícsör, bár Magyarországon most még kevésszer láthatjuk működni.

A sebességmérő kamerák kijelzése érthető, a jelzésük eltéveszthetetlen. Ugyanezt az adatformátumot használja, mint az iGO8. Én aktívan használom a gyorshajtás elleni figyelmeztetést, ezt is jól tudja a program, meglepően jól tisztában van a sebességhatárokkal.

A Navteq Magyarország térképen eddig csak apróbb hibákat találtam, igaz csak Budapest, illetve Szentendre környékén teszteltem. Különösen szeretem azt, hogy a gyors út tényleg gyors, és a rövid láthatóan igyekszik a felesleges kilométereket megrövidíteni. Akkor ennyi a dícséret a készülékről, de nézzük meg mik azok hiányosságok, amik egy ilyen értékű készülékhez nem illenek. Az első, és számomra a legnagyobb hiányossága a magyarországi tmc teljes hiánya, illetve az hogy a most letölthető TopMap térkép még a 2009.09-es verzió, az összes primo fícsör nélkül…

Összegzés: Nagyon jó készülék, néhány apróság kivételével a maximumot nyújtja. Ha készüléket kellene vásárolnom, biztosan az első három lehetőség között szerepelne. És hogy ebből miért mégis a harmadik helyen? Én nem vagyok kamionos…

Aki ilyen készüléket szeretne, de nem munkára használná, az kamionos szolgáltatások nélkül megveheti a z213-at, vagy ha kapható lesz a z215-t is. Szerintem nem fogja megbánni.

11 hozzászólás
  1. avatar
    2010. június 5. Válasz
    FDToth

    TMC és frissíthetőség. Az utóbbi a legfontosabb. De így szerintem nincs értelme megvenni a készüléket. Inkább TomTom, Garmin vagy Navigon friss térképekkel.

    • avatar
      2010. június 5. Válasz
      Gyurci

      FDToth A tmc tényleg hiányzik. Bár az útkizárással, azért jobb a helyzet. Frissítés a Beckerre is van folyamatosan. Ja, és a Navigonon is hol van tmc, hol nem. Még a legdrágább! készüléken is. Mellesleg a Garminban is Navteq van. :) Amúgy a Navigon is benne lenne, az első háromban nálam. Mondjuk a Garmin biztosan nem.

  2. avatar
    2010. június 6. Válasz
    vacsa

    tmc témájában csináltam egy tesztet:
    szombaton este 22 és 23 óra között az
    -igo8 topmap térképpel 228 eseményt talált
    -a sygic (teleatlas) 238-at
    -a becker (navteq) 122-t
    -az új igo termék (topmap) 242-t.

    szóval a navteq mapokban valószínűleg még nem a v2 lokalizációs tábla van. persze tudom, még ez is több annál, mint amikor semmilyen infót nem akar adni…

    • avatar
      2010. június 6. Válasz
      Gyurci

      Onnan a különbség, hogy a navteq térképeken még az egyes kódtábla van.

  3. avatar
    2010. június 6. Válasz
    lautnermark

    Ennek a Milcomnak miért nincsen egy tisztességes weboldala?

    • avatar
      2010. június 6. Válasz
      Gyurci

      Legjobb tudomásom szerint készül a weboldal.

  4. avatar
    2010. június 7. Válasz
    VK

    Nem lehetne az iGO alapú tesztek esetén kiírni az exe file verziószámát is? Pl. a neten azt találtam, hogy a Z217-es 8.5.3.129065 verziószámmal rendelkezik. De érdekes módon ugyenazt a verziószámot kapta a Z215-ös is. ha ez így van, és a két készülék tudása nem ugyanaz, akkor a Z217-en extra tartalomnak is kell lenni.

    • avatar
      2010. június 7. Válasz
      Gyurci

      @ Akár lehet is. De ha elolvasod a leírást, hogy melyik mit tud akkor jól látszik a különbség verziószám nélkül is.

  5. avatar
    2010. június 7. Válasz
    VK

    Ezt most komolyan mondod? Dugjuk a homokba a fejünket és vegyük fel a buta, fogyasztói társadalmat alkotó tömeg viselkedését?
    Nos, engem az első navim vásárlásánál eléggé becsaptak, kulturált reklamációmra arrogáns viselkedés volt a válasz. Azóta jó pár navit vettem már saját részre és ismeretségi körömbe, de még egyszer nem akarok abba a helyzetbe kerülni, hogy egy kereskedő becsapjon.

  6. avatar
    2010. június 9. Válasz
    gnme

    Szia Gyurci, a kamera adatbázist a balaton felé a pályán próbáltad már? Nekem meghülyült, átment folyamatos sípolásba minden jelzés után és csak újraindítás segített.

    Ugyanez a dolog Bp-en belül viszont kifogástalan volt, sőt Tata felé menet is jól működött.

    Érthetetlen.

    • avatar
      2010. június 9. Válasz
      Gyurci

      Szia Kálmán. Jól eltűntél. Nem, Balcsi felé meég nem volta lakalmam kipróbálni. De Szentendre oda-vissza, plusz Budapest nekem működik.

Szólj hozzá te is a cikkhez!

A hozzászóláshoz jelentkezz be. Nem vagy még tag? Regisztrálj!


A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás